انواع بازاریابی اینترنتی

ما در اینجا انواع بازاریابی اینترنتی را به 4 دسته اصلی تقسیم بندی می کنیم. برای هر مورد، زیر مجموعه هایی وجود دارد که با مثال هایی که زده می شود، شما می توانید مفهوم هر کدام را به صورت کامل برداشت کنید.

انواع بازاریابی اینترنتی

PPC: این نوع از بازاریابی به معنای پرداخت به ازای کلیک می باشد. به عنوان مثال شما یک تبلیغ را در یک سایت قرار می دهید و به ازای کلیکی که از جانب بازدیدکنندگان آن سایت بروی تبلیغ شما می شود، باید پولی را پرداخت کنید. مهم نیست که این تبلیغ در کجا قرار داده خواهد شد. ممکن است که اگرخواسته باشید از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید، شرکتی برای شما ایمیل های تبلغیاتی را ارسال کند که به ازای کلیک بروی پیوند موجود در ایمیل های شما، باید آن باید پولی را پرداخت کنید.

PPI: این نوع تبلیغ هم به مانند نمونه بالایی است، با این تفاوت که این بار شما به عنوان تبلیغ دهنده باید به ازای نمایش هر بار تبلیغ پولی را پرداخت کنید. مثلاً اگر شما برای ارسال 1000 عدد ایمیل به شخص یا سازمانی پولی را می‌دهید، شما در حال استفاده از این نوع تبلیغات اینترنتی هستید. در این نوع از بازاریابی سفارش دهنده به این موضوع کاری ندارد که بروی تبلیغات شما چند بار کلیک شده است.

SEO: در این نوع از بازاریابی اینترنتی، شما به کمک فنون مختلف اقدام به بالا آوردن سایت یا وبلاگ در موتورهای جستجو، برای فروش بیشتر می کنید. بدین صورت به ظاهر شاید برای فروش تان پولی را خرج نکرده باشید، اما حداقل هزینه‌ی آن زمانی است که صرف بالا آمدن ساییتان کرده اید. جالب است بدانید که امروزه بیشترین کارکرد با کمترین هزینه را این گونه بازاریابی دارد. البته شرکت ها و یا سایت هایی هستند که اقدام به گرفتن سفارش برای بهینه کردن سایت یا وبلاگ شما می کنند و باعث بالاتر آمدن سایت شما برای فروش بیشتر در نتایج جستجوی جستجوگرها مانند گوگل می شوند.

SMM: و آخرین نوع بازاریابی در اینجا که بسیار هم پرطرفدار است، بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. استفاده روز افزون استفاده از شبکه های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک و گوگل پلاس، باعث شده است که بازاریاب ها هم به این موقعیت توجه ویژه‌ای داشته باشند و فروش خوبی را از این طریق امتحان کنند. اگر در این زمینه خوب ظاهر شوید، مطمئن باشید که کالاها و خدمات خود را به شدت می توانید به فروش برسانید و سود خوبی به جیب بزنید.

این چهار نوع بازاریابی اینترنتی که در این نوشته خدمت شما عرض شد، در جاها و تحت شرایط مختلفی کاربرد دارد. برای همین نباید بازاریابی اینترنتی را محدود به این 4 نوع کرد و باید دانست که هر کدام زیر مجموعه‌ها و انواع و اقسام مختلفی دارند.

/ 2 نظر / 103 بازدید
علی

سلام. خیلی دوس دارم بازاریابی رو یاد بگیرم انشاال .. به کمک شما دوست عزیز اگر یاریم کنی؟