معایب بازاریابی اینترنتی

در نوشته قبلی ما درباره مزایای استفاده از بازاریابی اینترنتی صحبت کردیم. دانستیم که اگر می‌خواهید در کسب  و کار خود موفق باشیم، حتماً باید از این روش شناخت محصول به مخاطب، یعنی بازاریابی اینترنتی استفاده کنیم. اما شاید برایتان جالب باشد که بازاریابی اینترنتی هم دارای معایبی به قرار زیر است:

معایب بازاریابی اینترنتی

  1. وابستگی شدید به فن‌آوری در عین حال، عدم نفوذ فن‌آوری در بسیاری از جوامع و بازارهای هدف.
  2. پنهان از دید خریدار، عدم توانایی در لمس، بوکردن، چشیدن یا امتحان‌ کردن (پروکردن).
  3. کالاهای ملموس، بازاریابی و به طور کلی خرید بر خط را با دشواری روبه‌رو می‌ند.
  4. مسائل امنیت و محرمانگی.
  5. هزینه‌های بالای نگهداری به دلیل تغییرات شدید محیطی (فن‌آوری و رقبا).
  6. شفافیت زیاد قیمت‌گذاری که منجر به جنگ قیمت می‌شود.
  7. به دلیل از بین‌رفتن مرزهای منطقه‌ای و جغرافیایی، رقابت جهانی خواهد بود و شرکت‌ها در این محیط با رقبایی از هر اندازه و باهر امکاناتی روبه‌رو هستند.

با توجه به این موارد شاید بهتر باشد که رویه‌ی خوبی را برای شناساندن محصولات خود به مشتری بالقوه انتخاب کنیم که بسیار مهم است که در هر کاری مزایا و معایت استفاده از آن کار را در نظر گرفت.

منبع : Jobportal.ir

/ 0 نظر / 126 بازدید