بازاریابی ایمیلی هنوز موثر است؟

در این دوره، برای اینکه بازاریابی ایمیلی موثر باشد، باید کیفیت را جزء اولویت‌های بالا در نظر گرفت. برای شروع، به معنی ملاحظه با دقت و برنامه ریزی است. اگر شما ایمیل‌هایی را که با چرت و پرت پر شده است را برای مشتری‌های خود ارسال کنید، احتمالاً خواهید دید که هر هفته تعداد نامه باز کردن آنها، افت خواهد کرد. بروی نوشتن نامه‌هایی تمرکز کنید که با مشتری‌های خود مرتبط است. نشانی آن چیزی که آنها می‌خواهند، نیاز دارند و حس می‌کنند را به آنها بدهید، نه فقط محصولات و کالاهایی که برای شما سود دارند. یک برنامه زمان بندی شده را برای کار خود تنظیم کنید، عوض این که به صورت منتاوب یادداشت‌هایی را ارسال نمایید. با این کار، مشتری‌های شما اعتمادشان بیشتر خواهد شد. به طور ایده آل، خبرنامه‌ی شما باید همراه با مهارت باشد و برای مشتریانی که می‌خواهند از شما نامه‌ای دریافت کنند یا نکنند، هدفمند شده باشد.

آیا بازاریابی ایمیلی هنوز موثر است؟

همچنین سطح کیفیت باید برای اساسِ نامه هم توسعه داده شود. مطمئن شوید که در نامه‌ی شما خطای سبک بندی یا املایی وجود نداشته باشد. این یک ماهیت تواضع برای خوانندگان شماست. اگر شما نمی‌توانید یک بار نامه‌ی خود را بخوانید تا غلط های آن را بگیرید، چطور انتظار دارید که دیگران نامه‌ی شما را بخوانند؟ یکی از موارد تواضع شما این است که در نامه‌ای که می‌فرستید لینکی قرار دهید که آنها بتوانند اشتراک خود را لغو کنند. برخی از افراد مجبورند که از آن پیوند استفاده کنند. اجبار مشترکین خبرنامه‌ی شما برای دور زدن چند مرحله‌ی نامناسب جهت قطع اشتراک، مزه بدی از شما در دهان آنها بر جای خواهد گذاشت. مطمئن شوید که خوانندگان شما احساس نمی‌کنند در گوشه‌ای ایمیل های شما را دریافت می‌کنند، که با این کار کمتر احساس می‌کنند نامه‌هایی که دریافت می‌کنند حکم هرزنامه را خواهد داشت و بیشتر حس می‌کنند که این نامه را از طرف یک دوست یا مشاور دریافت می‌کنند. برای این منظور نشانی دادن به صورت خصوصی به هر خواننده خیلی موثر است. مثلاً آنها را در ایمیلتان با اسم خودشان صدا کنید.

از این گذشته، کیفیت می‌تواند با توجه به آمار و ارقام بدست آید. سرور شما باید قادر باشد که به شما بگوید که نامه‌هایی که ارسال کردید، چندتا از آنها باز شده است، چندتا از آنها به دست گیرنده نرسیده است و در نتیجه آنها بروی پیوندی که در نامه بود کلیک شده است یا خیر. این آمار بهترین بازخورد از کار شماست. آنها به شما کمک می‌کنند که چیزهایی که در کار بازاریابی شما کار می‌کنند را کشف کنید. برای مثال، اگر تعداد کلیک ها در یک هفته 40 درصد افزایش یافت و آن ایمیل یک طرح خوبی داشت، در اینجا متوجه می‌شوید که خوانندگان شما بیشتر از چه طرحی خوششان می‌آید.

به نظر بسیاری از کارشناسان، بازاریابی با ایمیل بهترین روش برای جمع آوری لیست ایمیل‌های مشتریان است. زمانی که یک فرم جمع آوری ایمیل در وبلاگ یا سایتتان قرار می‌دهید، یا کسی به شما ایمیلی میزند یا نظری در سایت شما قرار می‌دهد، اگر شما نامه های مرتبط با موضوعی که او خواستار آن است را برای او بفرستید، حتماً موفق خواهید شد. این کار نه تنها هرزنامه فرستادن نیست، بلکه به دیگران کمک خواهید کرد که به آنچه دوست دارند برسند. البته هدف افزایش موفقیت کسب و کار است. هرچند، با تولید محتوای عالی و آموزش‌های با کیفیت، تجارت شما بیش از پیش رشد خواهد داشت.

ایمیل مارکتینگ یک استراتژیک جداگانه نیست. این قسمتی از استراتژی بازاریابی اینترنتی است که احتیاج به یکپارچه سازی با بسیاری از گرایش‌ها مثل بهینه سازی سایت یا SEO دارد.

منبع: برداشتی از مقاله‌ی سایت optimum7.com

/ 0 نظر / 17 بازدید