مزایای بازاریابی اینترنتی

معمولاً در هر کاری، وقتی یک شیوه‌ی جدید جایگزین روش‌های قدیمی می‌شود، حتماً باید مزیت‌های آن بیشتر از روش‌های قدیمی باشد. به همین دلیل هم است که بسیاری از افراد به دنبال فناوری‌های جدید می‌روند.

internet-marketing-02

در ادامه به صورت فهرست وار، البته همراه با توضیحات تکمیلی هر مورد، به مزیت‌های استفاده از تبلیغات اینترنتی اشاره خواهیم کرد.

1- 24 ساعته بودن: در هر کاری زمان عامل بسیار مهمی در رسیدن به موفقیت است. اینکه ما یک کاری را راه اندازی کنیم و آن کار به صورت خودکار برای ما مشتری بفرستد، خیلی هیجان انگیز است. زمانی که شما از بازاریابی اینترنتی یا الکترونیکی استفاده می‌کنید، این نوع بازاریابی برای شما 24 ساعته کار خواهد کرد.

2- سرعت بالاتر: موضوع سرعت در تبلیغاتی و بازاریابی بسیار مهم است. این که شما یک تبلیغ را انجام دهید و بازخورد آن را چه زمانی بگیرد، خیلی مهم است. معمولاً هر چه سرعت این بازخورد بیشتر باشد، بهتر می‌توان به نتیجه مورد نظر خود رسید. اینجاست که وقتی می گویییم بازاریابی اینترنتی، مخصوصاً بازاریابی با ایمیل، می تواند سرعت رشد کار ما را بالاتر ببرد، بی جهت نیست.

3- شخصی سازی بازاریابی: شما هر هیچ نوع از رسانه‌ها نمی‌توانید به این صورت پیام هایی که می دهید را شخصی کنید. زمانی که کسی پیام شما را با پیام خوش آمد گویی همراه با نام خود دریافت می‌کند، احساس بهتری در دریافت موضوع شما دارد. مثلاً اگر می‌خواهید نامه‌ی تبلیغاتی را به تعداد زیادی افراد ارسال کنید، با قرار دادن نام آنها در عنوان نامه، رویکرد نفر به نفر را بیشتر توسعه می‌دهید که باعث فروش بیشتر شما خواهد شد.

4- کارایی بالاتر: شاید بتوان گفت به دلیل تازگی و جذابیتی که رسانه اینترنت دارد، مخاطبین این رسانه هم توجه بیشتری به آن می‌کنند. بازاریابان باید به شیوه صحیح اهمیت بیشتری به اینترنت بدهند.

5- مقرون به صرفه بودن: ارزان تر بودن تبلیغات اینترنتی در مقایسه با دیگر روش های بازاریابی، آن را به یک نوع بازاریابی مقرون به صرفه تبدیل کرده است. حتی شما برای امتحان هم که شده می توانید یک صحنه تبلیغاتی راه اندازی کنید و شروع به بازخورد سنجی کنید و ببینید آیا این روش جواب می‌دهد یا خیر.

6- تخصصی‌تر بودن: در امر بازاریابی باید به تخصص افراد هم توجه کنید. ببینید چه کسی به چه چیزی نیار دارد. در غیر این صورت شاید تبلیغات شما اندکی در کسب و کارتان تاثیری نداشته باشد. خیلی مهم است زمانی که از بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنید، به سلایق و نیازهای مخاطبین خود هم توجه کنید.

7- ارتباط دو طرفه: این ارتباط در بازاریابی اینترنتی به صورت دو طرفه است. در صورتی که شاید شما در دیگر انواع بازاریابی این ویژگی را نداشته باشید. خیلی مهم است که پس از ارسال تبلیغات، نظرات و آمار کلی بینندگان و خوانندگان خود را جمع کنید.

8- گستردگی بازاریابی: اینترنت امروزه به یک ابزار واجب در زندگی روزمره تبدیل شده است. حال اگر شما از این ابزار استفاده نکنید، از رقیبان خود عقب خواهید ماند. گستردگی اینترنت در جامعه‌ی امروزی آن را به یک وسیله برای شناختن کالا و یا خدمات شما در یک سطح عظیم، تبدیل کرده است.

9- ورود ساده: شما با کمترین زحمت و هزیه می‌توانید خود را در بین چندین هزار بازاریاب وارد کنید و اگر خوب ظاهر شوید، حتماً موفق خواهید بود.

10- قابلیت جمع آوری داده های با ارزش: در این نوع بازاریابی به دلیل خودکارسازی و گسترده بودن کار، داده های خوبی هم بدست می‌آید که در بازاریابی‌های آینده هم بسیار موثر است.

با این تفاسیر می‌بینیم که مزایایی که بازاریابی اینترنتی دارد، سیل عظیم فرصت را به سمت خود معطوف کرده است که بهره‌ی مناسبی را می‌توان از آن داشت. یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی، استفاده از ایمیل است که به آن بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ گفته می شود. در این سایت ما شما را با این موضوع بیشتر آشنا خواهیم ساخت. در مقاله‌ی بعدی هم با معایب بازاریابی اینترنتی اشنا خواهید شد.

/ 0 نظر / 31 بازدید