email-marketing

تبلیغات رایگان در گوگل

تبلیغات با استفاده از غول اینترنت یعنی گوگل، و آن هم به صورت رایگان چیزی است که به صورت یک راز باقی مانده است. اما ما در این بسته به شما این راز را آموزش خواهیم داد تا به راحتی به هدف خود برسید.

بیشتر بخوانید ...
email-marketing

بسته ایمیل رایگان

برای شروع بازاریابی ایمیلی بهتر است کار را از بسته‌ای شروع کنیم که حاوی تمامی ابزارهایی است که ما به آن نیاز داریم. در این بسته به راحتی هر آنچه که نیاز داشته باشید برای شما فراهم شده است و با کیفیت بالا آماده گردیده.

بیشتر بخوانید ...
email-marketing

تبلیغات رایگان در یاهو

اگر به دنبال تبلیغات رایگان با استفاده از یک ابر قدرت اینترنت به نام یاهو هستید، حتماً این مطلب را بخوانید. در اینحا به شما بسته‌ای را معرفی می‌کنیم که حاوی چنین ترفندی است؛ آموزش تبلیغات رایگان در یاهو...

بیشتر بخوانید ...
 

انواع بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing

انواع بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing

برای استفاده بهینه از بازاریابی ایمیلی، لازم است که اول با انواع آن آشنایی داشته باشید. اگر خواسته باشید بازاریابی ایمیلی را به انواع و اقسام آن دسته بندی کنیم، باید از نقطه نظرات مختلفی را این کار را انجام دهیم. یعنی به روش‌های گوناگونی می‌توان این کار را انجام داد. اما ما به روشی می‌پردازیم که در ویکی‌پدیا به آن اشاره شده است؛ همانطور که منبع برداشتی این مقاله ویکی‌پدیا است. پس در این مقاله با موضوعی انواع بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing با ما همراه باشید.


دو نوع بازاریابی وجود دارد که بر مبنای آن باید نرم افزارها و روش های مختلفی را استفاده کنید. در ادامه به این دو نوع روش اشاره خواهم کرد.

انواع بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing

1- ایمیل‌های تبادلی (Transactional Email): این دسته از ایمیل‌ها جهت خرید بیشتر از افرادی است که قبلاً به قصد خرید به سایت یا فروشگاه ما سر زده‌اند. یعنی شخصی از شما محصولی را خریداری کرده است و پس از خرید کالا، نرم افزار سایت شما برای او یک نامه ای هم ارسال نموده است. اما در انتهای آن نامه (ایمیل) هم محصولات پرفروش دیگری که ممکن است او خریداری کند را به وی معرفی می‌کنید. یا حتی محصولات مرتبط با به او نشان می‌دهید. به این سبک ارسال ایمیل تبلیغاتی ایمیل تبادلی می‌گویند.

به دلیل این که نرخ باز شدن چنین نامه‌های نسبت به ایمیل‌های دسته‌ی دوم بالاتر است (حدود 51.3 درصد در برابر 36.6 درصد)، ایمیل‌های تبادلی فرصت‌های طلایی برای به تشویق خریداران حتی برای یک خرید دیگر هستند. پس نباید از آنها اغفال نمود.

2- ایمیل‌های مستقیم (Direct Emails): اما دسته‌ی دوم از تبلیغاتی ایمیلی موسوم به بازاریابی ایمیلی، که بیشتر با این دسته ما سرو کار داریم و آن را می‌شناسیم، ارسال ایمیل‌های مستقیم هستند. بدین منظور فهرستی از ایمیل‌های افراد را جمع کرده و اقدام به ارسال نامه‌های ترویجی و یا حتی کاتالوگ‌های محصولات خود برای فروش بیشتر می‌کنیم. این کار را با استفاده از نرم افزارهای تحت سیستم عامل و یا حتی تحت وب می‌توان انجام داد.

حتی سرویس‌های مختلفی به صورت برخط وجود دارند که برای کسانی که قصد انجام چنین نوع از بازاریابی ایمیلی را دارند، اقدام به ارائه خدمات می‌کنند. با جستجو در موتور جستجو به سادگی می‌توانید به این گونه سرویس‌ها برسید که در اصل شما در حال اجاره کردن نرم‌افزارهای آنها و همچنین لیست ایمیل‌های آنها هستید و در قبال آن پول پرداخت می‌کنید.

پس حال که با انواع مختلف Email Marketing آشنا شدید، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی باید از چه نوع بازاریابی ایمیلی استفاده کنید، تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

 
نظرات ()
 
 
ویدیوهای آموزش رایانه جمال