email-marketing

تبلیغات رایگان در گوگل

تبلیغات با استفاده از غول اینترنت یعنی گوگل، و آن هم به صورت رایگان چیزی است که به صورت یک راز باقی مانده است. اما ما در این بسته به شما این راز را آموزش خواهیم داد تا به راحتی به هدف خود برسید.

بیشتر بخوانید ...
email-marketing

بسته ایمیل رایگان

برای شروع بازاریابی ایمیلی بهتر است کار را از بسته‌ای شروع کنیم که حاوی تمامی ابزارهایی است که ما به آن نیاز داریم. در این بسته به راحتی هر آنچه که نیاز داشته باشید برای شما فراهم شده است و با کیفیت بالا آماده گردیده.

بیشتر بخوانید ...
email-marketing

تبلیغات رایگان در یاهو

اگر به دنبال تبلیغات رایگان با استفاده از یک ابر قدرت اینترنت به نام یاهو هستید، حتماً این مطلب را بخوانید. در اینحا به شما بسته‌ای را معرفی می‌کنیم که حاوی چنین ترفندی است؛ آموزش تبلیغات رایگان در یاهو...

بیشتر بخوانید ...
 

چرا باید از بازاریابی ایمیلی برای شناساندن محصول استفاده کرد؟

استفاده از بازاریابی ایمیلی برای شناساندن محصول

بازاریابی ایمیلی به معنای استفاده از ایمیل یا رایانامه برای ارسال پیام های عمدتاً اطلاعاتی و تبلیغاتی است که به مشتریان احتمالی با رعایت ضوابط می‌باشد. طبق مقالات قبلی، از انواع مخلتفی که برای بازاریابی گفته شد، چرا ما باید از بازاریابی ایمیلی برای شناساندن محصول خود به کاربران اینترنت استفاده کنیم؟ این سوالی است که در این نوشته قصد داریم به ان پاسخ داده و به شما اهمیت استفاده از ایمیل را برای فروش محصول بیشتر بشناسانیم.


طبق آماری که از کاربران اینترنت در ایران وجود دارد، چیزی حدود 33 میلیون کاربر اینترنت در حال استفاده از این شبکه هستند. اولین کاری که معمولاً این کاربران برای خود انجام می دهند، ساخت یک پست الکترونیک است که با آن بتوانند مکاتبات خود را انجام داده و با دیگران در ارتباط باشند. این کار را انجام می دهند، چون این یک ضرورت زندگی در جامعه رو به رشد است. پس به طور قطع می توان اظهار کرد که تمامی این  کاربران برای خود یک نشانی ایمیل دارند که دیگران بتوانند با آنها در ارتباط باشند.

حال میدانیم که تقریباً بیش از 90 درصد کاربران اینترنت در ایران، مجهز به ابزار ایمیل برای بازاریابی ما هستند. تنها کاری که باید انجام دهیم، این است که نشانی رایانامه‌ی آنها را بدست آورده تا با آنها یک رابطه پایدار منجر به فروش های متوالی را تجربه کنیم.

استفاده از بازاریابی ایمیلی برای شناساندن محصول

برای جمع آوری نشانی های ایمیل، راه های مختلفی وجود دارد که یکی از انها بهره بردن از ربات هایی است که به صورت خودکار وب را کنکاش می کنند تا این نشانی ها را بدست آورده و فهرست کنند. اما آیا این روش جمع آوری ایمیل کاربردی است؟ شاید برای ارسال در واحدهای بالا کاربردی باشد، آن هم با استفاده از ترفند هرزنامه پراکنی، اما باید اشاره کرد که کار اصلاً درست نیست. شما باید بتوانید ایمیل کسانی را جمع کنید که خود راضی به دریافت نامه از شما هستند. این بدان معنی است که مشتاق دریافت ایمیل از شما هستند؛ حال این نامه های اطلاعی و خبری باشد یا تبلیغاتی. این آدرس های ایمیل که به  شیوه‌ی قانونی و اخلاقی جمع آوری می‌شوند، کاملاً مفیدتر و کاراتر هستند و بازاریابان جواب بهتری از آنها می گیرد.

یک روش جمع آوری ایمیل های کاربران که به آنها ساخت فهرست یا ساخت لیست می گویند، این است که در سایت یا وبلاگ خود یک فرم قرار داده و به آنها بگویید که نشانی رایانامه خود را برای دریافت آخرین اخبار و مقالات وارد کنند و شما هم هفته ای یکبار، یا زمان بندی مشخص دیگری، برای آنها نامه ارسال کنید. در بین نامه ها هم محصولات و خدمات جدید خود را به آنها معرفی کنیم. این هم یک یک روش بسیار کاربردی و قانونی است که همینک سایت های بسیاری در حال استفاده از آن هستند.

حال که این فهرست بلند والای ایمیل ها را ساختید، وقت آن است که نامه تبلیغاتی خود و با کیفیت را ساخته و آن را برای مخاطبین خود ارسال کنید. دقت کنید که در انتهای نامه شما باید امکان لغو عضویت در خبرنامه را به مشترکان خود بدهید. حال میخواهید ارسال انبوه داشته باشید، یا به تعداد کمی از کابران خود ایمیل ارسال کنید. این کار تبعات بسیار خوبی برای شما و کسب و کارتان دارد.

نامه هایی که طراحی می کنید باید از ظاهر و باطن خوبی برخوردار باشد که در همین زمینه، صدها نکته وجود دارد که واقعاً جای بحث و گفتگو دارد. اما همین را بدانید که نامه های ارسالی شما باید از اصول خاصی تبعیت کند.

حال که نامه ها را ارسال کردید، وقت آن است که بازخورد سنجی کنید. یعنی ببینید که آیا کاری که انجام داده اید، جواب داده است یا خیر. اگر داده است، نکات مثبت کار شما کجا بوده، و اگر جواب نگرفته اید، به دنبال راه حل رفع مشکل باشید. به این کار می گویند، تجزیه و تحلیل نتایج که بسیار لازم و ضروری است.

به این ترتیب شما با استفاده از ابزار ایمیل بازاریابی را برای کالاها و خدمات خود انجام داده اید که منجر به فروش بیشتر خواهد شد و سود بیشتر شما را سبب می‌شود.

این روالی که برای بازاریابی ایمیلی گفته شد، برای هر کاری می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اما شما می توانید خلاقیت هایی را در آن به خرج دهید و به پیشرفت کار خود کمک کنید. این کار باعث می شود که بازاریابی که انجام می دهید، متناسب با کسب و کار شما باشد. نه این که صرفاً یک تقلید بدون دلیل و کورکورانه به نظر برسد.

بدین صورت ما از بازاریابی ایمیلی برای شناساندن محصول استفاده کردیم که بسته به تجربه شخص بازاریاب در این کار، می تواند نتایج متفاوتی را به ما نشان دهد. پس پیشنهاد ما این است که بروی این مورد هم تمرکز کنید و بدانید که اگر در گذشته این نوع بازاریابی موثر نبوده است، امروزه در حال جا افتادن در بین کسب و کارها برای معرفی کالاها و خدمات خود است. پس از این عرصه عقب نمانید و شروع به کار در این زمینه از بازاریابی کنید.

 
نظرات ()
 
 
ویدیوهای آموزش رایانه جمال